Thursday, April 22, 2010

Siang Tanpa Elektrik

Notis gangguan bekalan elektrik rasanya dah lama dapat, cuma aku je kot yg x perasan hinggalah satu hari tu aku tgk ade kertas dalam bakul adik. Aku amik n baca. Arghhhh 'NOTIS GANGGUAN BEKALAN ELEKTRIK.' Tarikhnya 21-22 APRIL 2010, masa 9.30pg-6.30ptg. So aku menghitung hari lah n prepare apa2 yg patut. Paham2 je lah 2 babies kat rumah nie dah biasa dgn kipas, mau nanti ade yg dok meragam sbb panas.


So semalam bebudak tu aku mandikan awal sikit. Hehehe selalunya lambat ye kawan2. Tak nak bg diaorg rasa panas n rimas tu pasal kasi mandi awal2 tu. Bila x ade elektrik nie, adik x leh lah tido buai. Kena tido kat bawah je. Itulah yang merisaukan aku sebenarnya. Adik kalau waktu siang memang tido buai sbb senang lena. Tak yah nak ayun lama2. Tapi semalam ALHAMDULILLAH mungkin sbb penat bermain+gelak2 dgn abang, minum susu terus je lena tanpa banyak ragamnya. Sedap+sejuk berangin sbb aku kipaskan dia. Ohhh aku jadi tukang kipas semalam.




abang tido x berbaju n WAJIB hisap ibu jari.


Abang pulak x gaduh nak mintak ummi kipaskan dia. berpeluh2 sampai basah badan pun dia x banyak soal. Penat2 main, baring terus tido sambil hisap jari. Nak dijadikan cerita masa aku tengah sibuk masak, adik joi sekali ke dapur. Mula2 tu senyap je, tp lps tu tiba2 je dia nangis. Aku tengok leleh air peluh kat badan dia. Kesiannya.. So sambil masak, kipaskan anak bujang tu. Bila aku stop kipaskan dia, terus uwaaa uwaaa. Pening ummi, adik.



<

adik pulak tido depan pintu. haaa xnak kasi dia rasa panas sgt.:P


lega sangat walaupun x ade elektrik, adik tido 2x. Abang pulak adala sesekali tu nak on tv, tp x ade ape. Kempunan nak tengok 'wonderpets' la tu. Dan hari nie Alhamdulillah x ade gangguan dah. Maybe keje tnb dah settle semalam kot. Apa2pun x air lagi parah dr x ade elektrik. Betul tak??

No comments:

Post a Comment